Thursday, June 11, 2009

kemaruk menulis

seronok pulak bl menulis nie, hari2 lak aku nak update, mungkin aku dilanda sakit.
nie hari aku wat benda yang dah lama aku tidak buat. iaitu pergi masjid baca yasin. tu pun pasal akak aku kata dah lama tidak buat tahlil arwah ayah aku. nak balik rumah buat benda nie dgn keluarga aku yang tidak bekesempatan, jadi buatlah sendiri kat masjid... yang penting doa dan sedekah fatihah tidak pernah aku lupakan untuk ayahku. walaupun aku rindu dgn dia, tp apakan daya hanya doa jela yang sampai dari anak yang soleh.

orang yang rapat dengan aku selalu tanya, nafie, kenapa ko dah x macam dulu, kuat menyakat, gler2, kaco orang. tp sekarang kenapa ko senyap? diam? sepikan diri dan macam-macam lglah. sampai ada yang aku x mesej, x nak jumpa, xnak cakap.

pasal aku rasa aku dah x lama kat cnie, aku rasa macam aku nak pergi. sebab tu aku wat cam nie. agar kawan-kawan x merasa kehilangan aku... pelik la ko nie. orang tanya dah cukup ke amal ko? cukup,x cukup antara aku dgn allah yang punya kuasa. "beribadahlah kamu umpama kamu akan mati esok hari, bekerjalah kamu umpama akan hidup seribu tahun lg."
oleh hal yang demikian kalo kawan2 rasa aku semacam je, jgn risau apa2, aku sedang bermuhasabah diri sebenarnya. aku perlukan masa untuk membina kekuatan itu semula. insyaalah tiada apa selagi tidak diperkenankan oleh penciptanya.

No comments:

Post a Comment