Tuesday, June 9, 2009

aku jiwa kacau

td aku merepek....nak kongsi cket mana aku pergi mgg nie.
ada orang kata aku klon... katalah
aku sedang belajar, walaupun dah tua
kerana aku tidak jemu dan malu pada semua
mgg nie topik yang aku dgr pasal belia..
best jugak tengku punya talk,
macam arwah lect KOH 3333 aku,
aku cuba menulis pandangan aku...
belia, umur 15-40
so apakah tanggungjawab aku dalam belia?
adakah cukup dgn slogan belia?1malaysia?belia benci dadah? atau sloganik2 yang lain???
aku dah 27, orang kata, bagi bini dah boleh beranak pun, tapi aku????
aku memang lambat belajar, keras kepala, cepat merajuk, tapi aku baik..
aku pernah gagal dalm belajar, aku pernah dihna, tapi aku xpernah putus asa
aku tidak malu dah tua, tapi aku malu kalau aku tidak berilmu.
walaupun aku dah tua, tp aku tetap muda
orang nak kata apa, katalah....
yang penting aku kan abang....
best jugak berkawan dengan rakan2 yang sebaya adik aku
membuatkan aku pun macam diorang. sebab tu aku jiwa muda
tp bila bercampur dengan rakan sebaya, aku jadi canggong.
mereka bercerita tentang keluarga, anak, duit, kerja, dan sosial
tapi aku masih di alam kampus, masih tidak matang memikirkan semua tu.
sebab tu aku nak sambung belajar, menunaikan hasrat dan wasiat terakhir arwah ayah aku pagi sebelum dia menghembuskan nafasnya yang terakhir. aku memegang tggjawab tu.
kepada rakan2 seperjuangan, aku memohon maaf pasal sikap aku. aku cuba nak berubah untuk jadi pembimbing yang baik, tapi aku rasa aku ni lebih banyak cakap dari kerja, kerja ntah apa2. aku x paham. sekarang ni aku cuba untuk menjadi napi yang lain. aku akan serius dalam apa jua aktiviti. doakan aku berubah....

1 comment:

  1. napi oh napi.. knp dgn ko? sabo2.. dugaan hidup akn mematangkan kte.. btl x? ;)

    ReplyDelete